El teu blog de Linux en català

Sculptris, modelat 3D per a Windows

Aquells qui us dediqueu al 3d i vulgueu emprar eines lliures, us agradarà saber que un desenvolupador anomenat DrPetter, ha desenvolupat un programa d’escultura digital a l’estil de Mudbox o Zbrush totalment lliure anomenat Sculptris.

Si heu vist el vídeo que encapçala l’article us haureu fet una idea de les possibilitats que ofereix, i si li doneu una oportunitat, el primer que us cridarà l’atenció és la seva interfície totalment minimalista. I es que Sculptris està pensat només per a esculpir models 3d, no es tracta d’un programa tipus Blender i no pretén ser-ho, de fet, el programa no està preparat per a fer textures complexes, o renderitzats realistes, així que més aviat  és una eina que necessita d’altres per a acabar la presentació dels models. Així pot ser que algú es pregunti per què modelar en Sculptris, si Blender ja té una eina d’escultura i igualment l’hem de fer servir per acabar la presentació? Doncs la resposta és molt senzilla: ara mateix l’escultura amb Sculptris és molt més potent i versàtil, ja que té implementat un sistema de tessel·lació dinàmica, és a dir, que crea nova geometria allà on l’usuari la necessita, mentre que a Blender l’escultura només deforma una geometria prèviament construïda (tot i que aquesta és una de les funcionalitats que pensen implementar en breu).

Als Forums de Sculptris comenten que funciona prou bé a Linux sota Wine tret d’algunes dreceres de teclat, que suposo i espero, algú no trigarà a solucionar. Personalment us animo a provar-lo, ja que encara que no en tinguis ni idea de modelat 3D, al ser tan intuïtiu, en uns minuts pots estar fent alguna cosa interessant!

    • Aljullu on 28 de maig de 2010 at 13:41

    Reply

    Jo sent programari lliure estaria bé que l’integressin dins del Blender.

    • Oriol on 28 de maig de 2010 at 21:01

    Reply

    L’he provat aquest migdia i és molt interessant. Molt fàcilment fas coses espectaculars! És realment com fer una escultura o anar treballant amb fang. Amés al poder exportar a .obj pot ser importat posteriorment en el Blender, la figura es conserva, el que encara no he esbrinat si al exportar hi ha alguna manera de conservar el material o textura aplicada al model.

    • Arnau on 29 de maig de 2010 at 02:19

    Reply

    Funciona perfectament a GNU/Linux amb Wine (comprovat per mi, vaja…jejej)

    • Pau on 29 de maig de 2010 at 08:39

    Reply

    Visca!

Respon a Pau Cancel·la les respostes

Your email address will not be published.