A finals d’octubre es va llançar el Blender 2.48, un programa de disseny i animació 3D lliure i multiplataforma que s’ha utilitzat en projectes tant importants com Shrek, Spiderman II o el darrer curt lliure Big Buck Bunny.
Elephants Dreams i Big Buck Bunny són dos curts que van fer els desenvolupadors del Blender per a demostrar que el seu programa tenia la mateixa qualitat que un comercial, a més, projectes com aquests serveixen perquè els desenvolupadors facin a la vegada d’usuaris i experimentin quins són els punts febles del seu programa.
La versió 2.48 es veu força influenciada per un altre projecte: el Yo Frankie!, que és un videojoc desenvolupat pels mateixos creadors del Blender, que pretén assolir una qualitat de videojoc comercial. És per això que la majoria de novetats d’aquesta nova versió del Blender se centren en el seu motor de creació de videojocs.
Para?lelament s’ha iniciat la competició Blender Game Engine en la qual tothom qui vulgui podrà enviar un videojoc creat amb el Blender i optarà a premis en metà?lic en tres categories: millors gràfics, millor jugabilitat i millor contingut creat en blocs de lògica (sense utilitzar scripts en Python).
Recordeu que podeu accedir al wiki oficial del Blender parcialment traduït al català o a la fitxa i el curs que hi ha al wiki de SomGNU.
- Enllaç | Notes de la versió
- Descàrrega | Blender 2.48
3 comments
blender, una assignatura pendent que tinc 😛
a veure si algun dia tinc temps de toquetejar una mica vectors per crear alguna cosa amb blender 😛
jo també el tinc pendent, estic seguint un bon “tutorial” http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D
Us recomano també aquest tutorial:
http://wiki.blender.org/index.php/Manual/Your_First_Animation_in_30_plus_30_Minutes_Part_I
És molt ràpid i senzill i s’aprenen un munt de coses: modelatge, animació, renderització…